Oświetlenie rowerowe
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Okładziny i klocki hamulcowe w rowerze to niewielkie, ale bardzo istotne elementy każdego jednośladu. Dzięki nim możemy kontrolować prędkość poruszania się oraz zatrzymać rower przed przeszkodą, unikając zderzenia i upadku. Te małe i niepozorne części codziennie poddawane są dużym obciążeniom, bezpośrednio współpracują również z obręczami od kół, dlatego dobranie odpowiednich stanowi klucz do bezpiecznej i komfortowej jazdy.
POLECAMY
Nowość
Odbiór
w punkcie
POLECAMY
Nowość
Black Weeks
Darmowa
dostawa
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Klocki hamulcowe w rowerze działają na bardzo prostej zasadzie. Po naciśnięciu znajdującej się na kierownicy dźwigni, linka łącząca ją z ramionami hamulca ściąga je do siebie. Sprawia to, że klocki zaciskają się na obręczy, powodując tarcie, które zwalnia obrót koła lub doprowadza do jego całkowitego zatrzymania.
Jak nietrudno się domyślić codzienny kontakt z twardą obręczą sprawia, że wykonane z gumy okładziny ścierają się i ulegają naturalnemu zużyciu. W miarę upływu czasu robią się coraz cieńsze, co z początku zmniejsza efektywność hamowania, a w pewnym momencie całkowicie ten proces uniemożliwia. Najlepiej zmieniać je przed całkowitym zniszczeniem, ponieważ jazda ze zbyt mocno wyeksploatowanymi komponentami jest po prostu niebezpieczna.
Klocki montowane są do ramion specjalnymi śrubami. Przed zakupem nowych koniecznie sprawdź, czy są kompatybilne z używanym przez Ciebie typem hamulca. Zupełnie inne klocki używa się do hamulców V-Brake niż do Cantilever czy Dual Pivot.
Klocki hamulcowe różnią się od siebie rodzajami użytych przez producentów mieszanek gumy, a także kształtami i typami. Poszczególne formy, żłobienia czy perforacje mogą mieć wpływ na lepszą jakość hamowania w określonych warunkach, a wykonawcy prześcigają się w zastosowanych technologiach.
Jednak tym, na co szczególnie warto zwrócić uwagę, jest możliwość wymiany okładzin. Niektóre modele dają taką możliwość, a inne są zintegrowane i zużycie gumowej podkładki wiąże się z koniecznością wymiany całego klocka. Te z wymiennymi okładzinami są zazwyczaj nieco droższe, ale dla ludzi, którzy bardzo dużo jeżdżą na rowerze i szybko zużywają hamulce, będzie to bardzo wygodne rozwiązanie. Uwolni ich od konieczności odkręcania całego klocka, ponieważ wystarczy tylko szybka zamiana okładziny na nową.
Powiązane kategorie: