Darmowa
dostawa
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Zacisk hamulca tarczowego to podstawowa część układu hamulcowego, odpowiedzialna za wywieranie nacisku na tarczę, co prowadzi do zwolnienia obrotów lub zatrzymania całego koła. Montowany jest na widelcu z mocowaniami w standardzie Post Mount (PM) lub International Standard (IS) w rowerach MTB oraz Flat Mount w szosowych. Aby funkcjonował prawidłowo, należy go odpowiednio konserwować i wymieniać elementy, które ulegają naturalnemu zużyciu.
Darmowa
dostawa
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Nowość
Odbiór
w punkcie
Nowość
Nowość
Nowość
Darmowa
dostawa
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Zaciski hydrauliczne są chętnie wybierane zarówno przez amatorów i entuzjastów rekreacyjnych wycieczek rowerowych, jak i profesjonalistów, którzy zawodowo zajmują się kolarstwem. Są efektywne i charakteryzują się dużą kulturą pracy. Do ich prawidłowego funkcjonowania potrzebny jest specjalny płyn do hamulców rowerowych. Może to być dedykowany olej mineralny lub preparat typu DOT. Dzięki niemu, po naciśnięciu dźwigni następuje zmiana ciśnienia wprawiająca w ruch tłoki i uruchamiająca zacisk.
Tego typu hamulce mają wiele zalet. Przede wszystkim zapewniają dużą siłę hamowania poprzez równomierne zaciskanie klocków na tarczy. Są też odporniejsze na przegrzewanie niż ich mechaniczne wersje. Pozytywnie wpływa to na funkcjonowanie całego układu oraz długość jego eksploatacji.
Aby zacisk hydrauliczny do roweru działał płynnie i efektywnie należy go regularnie konserwować. Wiąże się to między innymi z cykliczną, przynajmniej coroczną wymianą wspomnianych wcześniej płynów. Nie musisz jednak obawiać się o koszty. Preparaty nie są drogie, a poza tym charakteryzują się naprawdę dużą wydajnością.
Elementami, które również należy dość regularnie zmieniać, są okładziny. To właśnie one mają bezpośredni kontakt z tarczą i zaciskając się na niej, zatrzymują całe koło. Częste tarcie i obciążenia sprawiają, że klocki zużywają się i po jakimś czasie przestają być tak efektywne, jak na początku. Wtedy należy je wymienić, aby jazda znów stała się komfortowa i bezpieczna.