Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Silniki elektryczne do roweru pozwalają na szybkie i komfortowe przemierzanie tras o zróżnicowanym poziomie trudności. Mogą być montowane w piaście tylnej lub przedniej, jak i centralnie – w suporcie. Pierwsze najlepiej sprawdzają się osobom jeżdżącym rekreacyjnie, drugie spełnią oczekiwania wymagających użytkowników. Na CentrumRowerowe.pl znajdziesz silniki elektryczne do roweru od wielu popularnych marek, w tym: Shimano, Bosch czy Mahle.
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Odbiór
w punkcie
Darmowa
dostawa
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Nowy silnik elektryczny do roweru powinien cechować się podobnymi parametrami do tego, który został zamontowany fabrycznie. W innym przypadku prawdopodobnie zmuszeni będziemy do wymiany pozostałych elementów układu – zarówno akumulatora, jak i niekiedy wyświetlacza. Płynna praca układu zależy od współdziałania każdego z tych komponentów.
Głównym zadaniem każdego silnika jest wsparcie rowerzysty podczas jazdy. Żaden z dostępnych na rynku modeli nie będzie pracował zatem bez wysiłku włożonego przez jego użytkownika. Dostępne silniki różnią się między sobą parametrami, z których najważniejszy stanowi umiejscowienie napędu elektrycznego. Występują:
silnik do roweru centralny – określany mianem korbowego – najbardziej kosztowny, jednak przez wiele osób uznawany za najlepszy. Modele tego typu cechują się niską masą, a jednocześnie pozwalają na odpowiednie wyważenie roweru. To idealny wybór dla osób jeżdżących w terenie, np. Shimano Steps DU-EP801.
silnik do roweru w piaście – przedniej lub (częściej) tylnej – montowany zwykle w rowerach rekreacyjnych ze względu na niższą cenę. Polecany osobom pokonującym niewielkie odległości i poruszającym się po dobrej jakości nawierzchniach, np. Mahle X35 Drive Unit.
Obecnie obowiązujące prawo europejskie dopuszcza do użytkowania silniki e-bike o mocy do 250 W. Producenci rowerów ze wspomaganiem zwykle decydują się na montaż komponentów o maksymalnej mocy, a jeżeli jest ona większa, stosuje się specjalne blokady. Jednocześnie trudno znaleźć wersje słabsze. Pamiętaj, że stuningowany pojazd, który ma wyższą moc, nie będzie według przepisów traktowany jako rower.
Moment obrotowy to zdecydowanie jeden z najważniejszych parametrów, jakie należy wziąć pod uwagę, poszukując nowego silnika do e-bike’a. Do rekreacji i jazdy po najbliższej okolicy z powodzeniem wystarczą modele o niższych wartościach – do 60 Nm. Jeżeli natomiast często poruszamy się w terenie, a ścieżki biegną przez wzniesienia korzystnie zdecydować się na model z wyższy. Dla przykładu Shimano Steps DU-EP600 o mocy 250 W z momentem obrotowym wynoszącym 85 Nm doskonale sprawdzi się podczas jazdy w górach. Jednocześnie umożliwi szybkie przyspieszanie i ułatwi utrzymywanie prędkości. Pamiętaj, że wartość ta jest ściśle skorelowana z napięciem akumulatora. Wybierając nowy silnik wspomagający do roweru, uwzględnij wszystkie jego najważniejsze parametry.