Oświetlenie rowerowe
- Marka: ROCK SHOX
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Jeżeli MTB to Twój żywioł, a pokonywanie górskich szlaków sprawia Ci najwięcej radości, to z pewnością przyda Ci się amortyzator tylny Rock Shox. Zapewni on nie tylko większy komfort, ale przede wszystkim lepszą stabilność oraz kontrolę nad rowerem. Przejazd po wymagających fragmentach trasy sprawi jeszcze więcej radości, a efektywne tłumienie wstrząsów i uderzeń poprawi płynność jazdy oraz bezpieczeństwo.
Black Weeks
Black Weeks
Black Weeks
Odbiór
w punkcie
Darmowa
dostawa
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Tylne amortyzatory, nazywane również damperami stosowane są w tzw. fullach, czyli rowerach górskich z pełnym zawieszeniem. Z początku używane były jedynie przy najtrudniejszych, ekstremalnych dyscyplinach, takich jak downhill czy enduro, z czasem jednak zaczęły być coraz szerzej wykorzystywane w modelach trailowych, a obecnie chętnie montowane są także do rowerów XC. Znacznie zwiększają płynność jazdy, poprawiają również kontrolę nad rowerem, co zwiększa bezpieczeństwo, zwłaszcza przy lądowaniu z wysokiego dropa.
Tylne amortyzatory Rock Shox mogą być wyposażone w blokadę skoku, np. modele SID Luxe Select+, Monarch RL lub nie, jak choćby Super Deluxe Select. Te pierwsze będą lepszym wyborem dla osób, które oprócz zjazdów robią także podjazdy. Możliwość zablokowania skoku zwiększa sztywność roweru, co przekłada się na lepsze wykorzystywanie siły wkładanej w pedałowanie. Modele bez możliwości zablokowania tłumienia sprawdzą się natomiast przede wszystkim u osób preferujących dyscypliny typowo zjazdowe lub poruszających się głównie po trasach w bikeparkach.
Oprócz blokady skoku bardzo ważna jest również jego wysokość. Im bardziej ekstremalna dyscyplina, tym większy skok będzie potrzebny. Musi on być jednak dostosowany do konstrukcji ramy. Niezwykle istotną cechę stanowi także możliwość regulacji. Ustawienie siły kompresji czy tłumienia odbicia pozwala dostosować działanie komponentu do własnych potrzeb. Dzięki temu przejazdy są płynne, a praca dampera nie powoduje utraty stabilności.
Warto również zwrócić uwagę na rodzaj medium ściskanego. Dostępne są modele sprężynowo-olejowe, jak np. Vivid R2C i powietrzno-olejowe, jak choćby Monarch RT3. Te drugie są lżejsze i oferują znacznie większe możliwości w kwestii dopasowania ich funkcjonowania do swoich potrzeb. Ich konserwacja jest jednak droższa i wymaga więcej zachodu.
Powiązane kategorie: