Program
lojalnościowy

4,9/5 Nasza ocena
na Opineo

Punkty odbioru rowerów

Dostawa gratis w 24h

Gravel po łódzku – ultramaraton w centralnej Polsce

Data aktualizacji: 24-03-2023

W bogatej ofercie imprez dla miłośników szutrów, ultramaraton Gravel po łódzku ma już swoją ugruntowaną pozycję. Dwie pierwsze edycje okazały się sukcesem, co spowodowało, że bardzo szybko został wyczerpany limit miejsc na rok 2023. Dlaczego po raz kolejny około 300 osób podejmie wyzwanie i stanie na starcie?

symbo wyścigu gravel po łódzku, łódż wpisana w koło roweroweOrganizatorzy ultramaratonu mają  doświadczenie w tego typu wydarzeniach

Trasa Gravela po łódzku – czego się spodziewać?

Popularność wyścigów długodystansowych w kategorii imprez gravelowych jest coraz większa, stąd warto postawić na sprawdzone wydarzenia. Ze względu na renomę i lokalizację ultramaratonu Gravel po łódzku powinien on się znaleźć w kalendarzu każdego miłośnika szutrów.

Kolarze podjeżdżający pod górę w otoczeniu lasuMimo lokalizacji w centralnej Polsce na trasie można spotkać wymagające podjazdy.

Bazą rajdu jest Centrum Kultury i Ekologii w Plichtowie niedaleko Łodzi. Ulokowane zostaną tam start oraz meta, a także zaplecze socjalne imprezy. Niewątpliwą zaletą jest dogodny dojazd, gdyż miejscowość znajduje się niedaleko autostrad A1 i A2.

Wydawać by się mogło, że centrum Polski i okolice aglomeracji łódzkiej to teren płaski, nieoferujący zbyt wielu podjazdów, jednak organizatorzy tak zaplanowali trasę ultramaratonu rowerowego, że na jej drodze znajduje się prawie 900 m przewyższeń. W połączeniu z dystansem 200 km i czasem na przejazd 24 godziny może to stanowić nie lada wyzwanie. Atrakcją dla kolarzy lubiących wyzwania będą z pewnością single nad Lindą i Grabią.

Jak na imprezę gravelową przystało, znaczna część trasy wiedzie po szutrach, ale nie brakuje też mniej komfortowej nawierzchni jak polne drogi i leśne dukty. Pojawiają się także fragmenty asfaltowe o małej intensywności ruchu.

Peleton kolarzy na szerokiej trasie szutowej prowadzącej przez lasSzybkie trasy szutrowe na maratonie gravel po łódzku

Mimo że jest to wyścig, to nie tylko czas przejazdu się liczy, chociaż zapewne znajdą się chętni, podejmujący wyzwanie najszybszego zakończenia rywalizacji. Spora część uczestników będzie miała okazję czerpać przyjemność obcowania z piękną przyrodą i atrakcjami zlokalizowanymi wokół trasy. Warto zapewne rozkoszować się krajobrazem Doliny Baryczy, Źródeł Królewskich czy Wzniesień Łódzkich. Do ciekawych miejsc zaliczyć można również pomnik samolotu PZL „Łoś” oraz zabytkowe Kapliczki w łódzkich Łagiewnikach.

Co dobrego w trzeciej edycji?

Partner ultramaratonu Gravel po łódzku, Centrumrowerowe.pl, przygotował dla najlepszych uczestników nagrody. Przewidziane są również zniżki w pakiecie startowym na zakupy w sklepie www.centrumrowerowe.pl.

Na dzień publikacji artykułu limit uczestników został wyczerpany, ale nie oznacza to, że nie ma już w ogólne możliwości stanięcia na starcie. Organizator przewidział jednak dodatkowe miejsca dla czytelników naszego bloga. Wystarczy wysłać wiadomość na adres: kontakt@ultraprzygoda.pl, a w tytule wpisać: „Z Centrum Rowerowym możesz więcej”. Obowiązuje zasada, kto pierwszy ten lepszy, gdyż pula nadprogramowych pakietów jest ograniczona.

Skład pakietu startowego w skrócie

W ramach opłaty startowej w wysokości 310 zł uczestnik otrzymuje:

  • plik śladu trasy,
  • numer startowy z zestawem do montażu,
  • nadajnik GPS na czas wydarzenia,
  • możliwość śledzenia uczestnika w trybie on-line,
  • pakiet gadżetów związanych z Gravelem po łódzku w tym kolarskie skarpety,
  • pamiątkowy medal na mecie,
  • posiłek regeneracyjny,
  • sanitariaty (WC, umywalki) oraz możliwość umycia roweru w bazie imprezy.

Warto wiedzieć przed startem, czyli kilka szczegółów technicznych

Tegoroczna edycja odbywa się w dniach 13-14 maja, start przewidziany jest falowo od godziny 8:00. Limit czasu na przejazd wynosi 24 godziny – liczony od startu uczestnika. Jak co roku, ultramaraton odbywa się w formule samowystarczalności, lecz organizatorzy przewidują możliwość wzajemnej pomocy rowerzystów. Do startu dopuszczone są osoby pełnoletnie, posiadające sprawny rower napędzany siłą mięśni. Uczestnicy muszą być wyposażeni w kask oraz oświetlenie na całej trasie przejazdu. Więcej szczegółów technicznych można znaleźć na stronie organizatora w zakładce regulamin.

Orientacyjny przebieg trasy

Organizator udostępnił przybliżony przebieg i profil trasy. Oficjalna, szczegółowa mapa rywalizacji zostanie przekazana uczestnikom na początku maja.