Warszawa - zwycięzca rankingu rowerowych miast Polski
22-03-2021Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Poznań zajął trzecie, ostatnie na podium miejsce w naszym rankingu TOP 9 rowerowych miast Polski. Mimo pewnych niedociągnięć infrastruktura dla jednośladów stoi tam na wysokim poziomie, a mieszkańcy mają dobre warunki do przemieszczania się między dzielnicami na dwóch kółkach.
Jeśli chodzi o trasy rowerowe, Poznań ma ich 322,65 km, co w stosunku do całości dróg publicznych stanowi aż 37%. To bardzo dobry wynik! Przekłada się on na większy komfort oraz bezpieczeństwo rowerzystów. Warto zaznaczyć, że ilość ścieżek dla rowerów ciągle wzrasta, w zeszłym roku dobudowano 8,8 km. Bardzo dobrze wygląda też ilość stacji naprawczych. Tych w Poznaniu stoi aż 36, co oznacza, że osoby borykające się z usterką znajdą statystycznie na powierzchni 7 km2 jeden punkt do reperowania roweru.
Trochę gorzej przedstawia się sytuacja, jeśli chodzi o liczbę stojaków rowerowych. Na terenie miasta jest ich 178. To niewiele - biorąc pod uwagę powierzchnię Poznania. Do dyspozycji kolarzy jest tylko jedno takie stanowisko na 1km2. To najsłabszy wynik w całym zestawieniu.
Słabym punktem Poznania jest też ograniczona możliwość transportu jednośladów środkami komunikacji publicznej. Jest to dozwolone jedynie w pojazdach oznaczonych specjalnym piktogramem lub niskopodłogowych.
Dużym atutem miasta jest sprawnie funkcjonujący system rowerów miejskich. Na jeden pojazd przypada tam 342 mieszkańców. To bardzo dobry wynik, zbliżony do najlepiej rozwiniętej pod tym względem Warszawy. Sezon trwa aż 10 miesięcy, więc osoby dojeżdżające do pracy wypożyczonym jednośladem tylko przez dwa miesiące w roku muszą myśleć o innym środku komunikacji.
Drogi rowerowe Poznań ma naprawdę rozległe. Świetnie funkcjonują też rowery miejskie. Jeżeli miasto zwiększy ilość stojaków i dopuści do przewożenia jednośladów wszystkimi środkami komunikacji miejskiej, może piąć się jeszcze wyżej w rankingu rowerowych miast Polski.