Wybrana przez Ciebie konfiguracja jest aktualnie niedostępna. Zmieniliśmy parametry podświetlone na niebiesko, sprawdź je przed zakupem.
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
479.90 zł x 10 rat 0%
Do kwietnia nie płacisz!
Oblicz ratęDostępne: 1 szt.
Amortyzator rowerowy Rock Shox ZEB Ultimate Charger 3 RC2 to topowa odmiana najmocniejszego jednopółkowego widelca powietrzno-olejowego, dedykowanego do najbardziej agresywnie zorientowanych rowerów enduro, czy nawet freeride, a także do nowoczesnych e-bike eMTB z zawieszeniami o skoku 150-190 mm. Zbudowany z myślą o zawodowcach jeżdżących w Enduro World Series oraz wyjadaczy w najpopularniejszych bike parkach na świecie. Zaprojektowany, aby wyznaczać nowe standardy w swojej klasie. Z goleniami górnymi o 38-milimetrowej średnicy, niezależnie od wybranego wariantu skoku, zapewnia niespotykaną sztywność na każdym polu. W porównaniu z Lyrikiem to 21,5% większa sztywność skrętna, 7% większa sztywność boczna i 2% większa sztywność poprzeczna. Widelec cechuje się świetną czułością pracy, zapewnia dodatkowe wsparcie w średnim zakresie ugięcia i wykorzystuje dokładnie tyle skoku, ile potrzeba. Płynnie i wydajnie przeskakuje przez małe wyboje, a czym bardziej bezpośrednie i trudniejsze linie, tym odczuwalnie większa precyzja i kontrola. Co ciekawe, nazwa ZEB pochodzi od nazwiska amerykańskiego odkrywcy Zebulona Pike'a, który w 1806 roku jako pierwszy zdobył Pikes Peak, czterotysięcznik, który góruje nad globalnym centrum projektowym Rock Shox w Colorado Springs. To właśnie na wymarzonych singletrackach z Pikes Peak przetestowano i dostrojono widelec ZEB.
Udoskonalanie doskonałego
Konstrukcyjnie ZEB Ultimate to najwyższa półka. Lekka korona, kompatybilna z opcjonalnym błotnikiem ZEB Fender, dla niezrównanej trwałości i doskonałego wyglądu jest obrabiana maszynowo i anodowana. Aluminiowe golenie górne i magnezowe dolne, połączone są sztywną osią Maxle w standardzie Boost 15 x 110 mm i są kompatybilne z Torque Cap, powiększonymi zaślepkami do dedykowanych piast, które jeszcze bardziej zwiększają sztywność w obrębie osi. Uszczelki kurzowe to sprawdzone SKF Wiper Seal o ultra niskich oporach i przedłużonej trwałości. Z kolei w środku niezmiennie redukuje tarcie i wycisza olej Maxima Plush Dynamic Suspension Lube. Najnowsza odsłona to nie tylko sprawdzone rozwiązania z których zasłynął ZEB. To również przeprofilowane golenie dolne z zaworami wyrównującymi ciśnienie Pressure Relief Valves. To zupełnie nowy tłumik Charger 3 RC2 z wewnętrznym tłokiem pływającym oraz trzema całkowicie oddzielnymi regulacjami. To zapewniająca świetną czułość pracy, ulepszona sprężyna powietrzna DebonAir+. Oba uzbrojone w złote głowice ButterCups, eliminujące wibracje niepochłonięte przez opony, a zbyt małe do wytłumienia przez tłumik czy sprężynę. Dodatkowo teraz model Ultimate ma wydłużone o 53% tuleje ślizgowe dolnych goleni, co zapewnia lepsze podparcie, jeszcze bardziej zmniejszając tarcie i lepiej rozkładając obciążenie w miejscu styku z goleniami. Szybki wybór ustawień oraz właściwego SAGu ułatwiają intuicyjne oznaczenia regulacji oraz czytelna miarka na górnej goleni. Gdyby to było za mało, w gotowości czeka rozbudowana aplikacja TrailHead App, która dopilnuje, aby użytkowanie nowego widelca było bezawaryjnie łatwe.
Tłumienie olejowe 3. generacji
W najnowszym widelcu z linii Ultimate, producent postanowił na nowo opracować tłumienie olejowe. Za projekt odpowiada starszy inżynier ds. projektowania, Tim Lynch, specjalizujący się w tylnych damperach oraz konstrukcjach opartych o wewnętrzny tłok pływający w kąpieli olejowej. Efekt końcowy? Tłumik Charger 3 RC2, zaprojektowany tak, aby każdy rowerzysta mógł dostroić jego charakterystykę zgodnie z najbardziej zaawansowanymi oczekiwaniami. Stanowi kombinację sekwencyjnego działania i prawdziwie niezależnej regulacji szybkiej i wolnej kompresji w górnej części, połączonych z klasyczną regulacją tłumienia odbicia w dolnej części. Podsumowując, to idealne dostosowanie do każdego stylu jazdy i na każdym szlaku, bez złych kombinacji, bez kompromisów i niekontrolowanego działania.
Lekkość kontra sztywność
Oferta widelców marki SRAM to szeroki wachlarz komponentów. Każdy model aspiruje do bycia najlepszym w swojej kategorii. W zakresie jednopółkowców zaprojektowanych do najbardziej ekstremalnych zastosowań, rowerzysta ma do wyboru trzy dopracowane serie – Pike, Lyric oraz ZEB. Która jest najlepszym wyborem? Lekki Pike z goleniami górnymi o średnicy 35 mm i skokiem od 120 do 140 mm to najlepszy wybór do nowoczesnych rowerów trailowych, świetny na technicznych ścieżkach i gotowy na najstromsze podjazdy. Lyric to najbardziej wszechstronny wybór do rowerów All-mountain, również z goleniami 35 mm, ale skokiem pomiędzy 140 a 180 mm, odnajdujący się zarówno na lokalnych singlach, jak i w widowiskowych alpejskich bikeparkach. W końcu ZEB, kategoria ciężka, z goleniami 38 mm i skokiem od 160 mm do robiących wrażenie 190 mm, zawsze zachowujący sztywność i zapewniający stabilność nawet na najostrzejszych trasach Enduro.
DebonAir+
Poprawiona wersja dobrze znanej sprężyny powietrznej DebonAir. Ze zrównoważonymi komorami pozytywną i negatywną, przeprojektowana dla lepszej absorpcji małych nierówności, jeszcze lepszego wsparcia w środkowym zakresie skoku i utrzymywania pozycji w całym zakresie ugięcia, bez nieprzewidzianego osiadania. Tłok sprężyny został wykonany z aluminium, dzięki czemu jego ścianki bez zmiany parametrów są cieńsze, niż w przypadku wcześniejszego tworzywa sztucznego, a objętość komory powietrznej zwiększona. Przy zastosowaniu tokenów Bottomless Tokens, można dodatkowo wpłynąć na zmianę charakterystyki progresji.
Charger 3 RC2
Najnowszej generacji tłumik olejowy, z nowo opracowanym wewnętrznym pływającym tłokiem IFP (Internal Floating Piston), regulacją tłumienia odbicia Rebound (18 kliknięć) oraz odrębną regulacją kompresji przy wysokiej prędkości High Speed Compression (5 kliknięć) i niskiej prędkości Low Speed Compression (15 kliknięć). Zawory HSC i LSC działają sekwencyjnie, od pozycji otwartej do zamkniętej, bez wpływu jednego na drugi, co oznacza, że olej przepływa najpierw przez HSC, a następnie przez LSC, czyniąc je prawdziwie niezależnymi od siebie. Konstrukcyjnie nowy układ przepływu oleju nie tylko zapewnia nowy poziom regulacji, ale również redukuje turbulencje i hałas wytwarzane podczas pracy widelca.
Pressure Relief Valves (PRV)
Zawory Wyrównywania Ciśnienia, umiejscowione w tylnej części dolnych goleni widelca, kilka centymetrów pod uszczelkami kurzowymi, po jednym na stronę. Ich zadaniem jest zapewnienie prawidłowego działania w pełnym zakresie ugięcia, niezależnie od zmian ciśnienia spowodowanych na skutek skoku temperatury otoczenia lub ciśnienia atmosferycznego (np. przez zmianę wysokości). Zawory nie wymagają żadnej dodatkowej ostrożności w użytkowaniu i nie powodują niepożądanych wycieków oleju. Fabrycznie zamontowane w najnowszych wersjach Ultimate i Select+, z możliwością montażu w wersjach Select i Base.
ButterCaps
Małe gumowe elastomery oddzielone metalową płytką, zamknięte w złotej obudowie, ważące 19,5 gram na stronę i umieszczone w dolnych goleniach, bezpośrednio pod tłumikiem lub sprężyną powietrzną. W ruchu zapewniają około 4 mm dodatkowego ugięcia i wygładzają średnio o 20% drgania o wysokiej częstotliwości i niskiej amplitudzie, generowane przez małe nierówności terenu, które w klasycznej konstrukcji są przenoszone na dłonie i przedramiona jeźdźca. Jak wykazały testy, ta zgrabna i prosta technologia przyczynia się do zwiększania komfortu jazdy i równoważy go z dobrą kontrolą i prowadzeniem. ButterCups można znaleźć w najnowszej kolekcji Rock Shox z serii Ultimate, w widelcach Pike, Lyrik oraz ZEB. O ich obecności informuje mała, żółta naklejka na dolnej goleni.
Maxima Plush Dynamic Suspension Lube
Dedykowany specjalnie do amortyzatorów Rock Shox olej, stworzony we współpracy z firmą Maxima, specjalizującą się w produkcji płynów technicznych najwyższej klasy. Sprawdzony w praktyce zapewnia odpowiednią warstwę smarującą między tulejami, a goleniami. Zmniejsza tarcie i wycisza dźwięk tłumika olejowego, wpływając na płynniejszą i dłuższą pracę amortyzatora.
SKF Wiper Seal
Zestaw uszczelek kurzowych o bardzo niskim współczynniku tarcia, przygotowanych przez uznanego partnera i lidera w swojej branży, markę SKF. Skutecznie chronią wnętrze przed pyłem, błotem i innymi niepożądanymi rzeczami napotykanymi w trakcie pracy. Zapewniają ponadprzeciętną trwałość oraz wzorową czułość, nie ograniczając płynności ugięcia zawieszenia.
ZEB Fender
Błotnik z wytrzymałego i elastycznego tworzywa, dedykowany do amortyzatorów z serii ZEB, zaprojektowany z myślą o płynnej integracji z dolnymi goleniami widelca. Atrakcyjny wygląd, łączy z funkcjonalnością, zapewniając górnym goleniom skuteczną ochronę przed brudem i błotem. Mocowanie na trzy śruby jest ekspresowe i upraszcza do maksimum instalację.
TrailHead App
Aplikacja Rock Shox TrailHead to punkt wyjścia do bezproblemowego użytkowania komponentów amerykańskiego producenta. Każdy rowerzysta otrzymuje w zasięgu ręki niezbędne informacje na temat optymalnej konfiguracji zawieszenia, zaleceń dotyczących jego dostrajania, informacje o uaktualnieniach, wsparcie serwisowe dostosowane do konkretnego widelca, dokumentację do pobrania, czy nawet listę części serwisowych i upgrade kitów. Wszystko to w jednej aplikacji.
Specyfikacja
Informacje
Informacje handlowe
Opinie o modelu
Ten produkt nie był jeszcze oceniany.Produkty w CentrumRowerowe.pl oceniają tylko nasi klienci po zakupie i przetestowaniu produktu.