Oświetlenie rowerowe
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Wybór odpowiednich kółek i łożysk do rolek ma duże znaczenie. Decydują one o kluczowych czynnikach, takich jak płynność oraz prędkość, z jaką będziemy się poruszać. Kółka do rolek posiadają oznaczenia, które w dużej mierze wpływają na komfort oraz szybkość jazdy. Parametry, którymi należy kierować się przy ich wyborze to przede wszystkim średnica oraz twardość. Poznaj możliwości poliuretanowych (kauczukowych) kółek do rolek.
Im większa średnica kółek do rolek, tym szybsza jazda. Z kolei im mniejsza, tym bardziej zwinne będą nasze rolki. Kółka do nich mogą być twarde lub bardziej miękkie. Pierwszy wariant jest szczególnie polecany osobom początkującym oraz miłośnikom jazdy rekreacyjnej. Z kolei drugi świetnie sprawdzi się u osób zaawansowanych, które na rolkach czują się wyjątkowo swobodnie. Ważny przy wyborze jest również rozmiar. Kółka małe przeznaczone są przede wszystkim dla osób uczących się jeździć, dla których najbardziej liczy się zwrotność i stabilność. Kółka średnie, polecane są dla średniozaawansowanych rolkarzy. Z kolei kółka duże to opcja dla wszystkich tych, którzy nie boją się rozwinąć zawrotnej prędkości, co wiąże się z doskonałe opanowanymi technikami i dość sporymi umiejętnościami.
Wybierając odpowiednie łożyska do rolek, warto zwrócić uwagę na specjalne oznaczenia. Stosowany w większości modeli standard ABEC określa parametry produkcji łożysk kulkowych. Im wyższy numer wybierzemy, tym szybsza będzie jazda na rolkach. Najbardziej uniwersalne łożyska ABEC 5 świetnie sprawdzą się u większości osób. Czołowi producenci rolek również mają swoje oznaczenia takie jak SG, ILQ czy HTO. Wybierając łożyska do rolek, zwróć uwagę również na rozmiar. Standardowy wynosi zazwyczaj 608. To najbardziej powszechny wariant, który został stworzony z myślą o osobach preferujących jazdę rekreacyjną. Niemniej jednak dostępne są także mniejsze rozmiary o średnicy np. 688 czy 698. Ta opcja świetnie sprawdzi się szczególnie wśród rolkarzy, posiadających modele nastawione na osiąganie zawrotnych prędkości.
Bardzo istotne jest też smarowanie łożysk. To między innymi od tego zależy, z jakim oporem będą się one kręciły. Z uwagi na ten parametr możemy wyróżnić łożyska zamknięte i zabudowane. Te pierwsze mają w sobie smar i lepiej zabezpieczają elementy przed brudem, te drugie kręcą się z mniejszym oporem. Zaletą łożysk zamkniętych jest ich bezobsługowość, zabudowane trzeba regularnie serwisować.