Darmowa
dostawa
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Oświetlenie rowerowe jest obowiązkowym elementem wyposażenia. Do używania lampek po zmroku rowerzystów zobowiązuje kodeks drogowy. Trudno przecenić ich rolę – pozwalają na lepsze obserwowanie drogi oraz poprawiają widoczność dwóch kółek dla innych uczestników ruchu. Wszystko to przekłada się na bezpieczeństwo jazdy. Pozostań widoczny, sprawdź bogatą ofertę lamp rowerowych LED. Do najciekawszych propozycji należą: Eyen, Knog, Lezyne czy AXA.
Darmowa
dostawa
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Kiedy na zewnątrz robi się ciemno, konieczność korzystania z oświetlenia rowerowego określają nie tylko przepisy kodeksu drogowego, ale także zdrowy rozsądek. Po zmierzchu brak działających świateł do roweru grozi mandatem oraz niebezpiecznymi sytuacjami na drodze np. potrąceniem przez samochód. Dwa kółka muszą być wyposażone w co najmniej jedno światło rowerowe pozycyjne przednie (białe lub jasnożółte) i jedno tylne (czerwone). Obie lampki mogą migać.
Nawet najlepsza latarka rowerowa zda się na nic, gdy zabraknie mocy, która mogłaby ją zasilać. Kolarze mogą wybierać pomiędzy modelami o słabszej mocy zasilanymi bateriami, które można kupić w każdym sklepie (np. zwykłe AAA) oraz świecącymi mocniej lampkami, zasilanymi wbudowanym akumulatorem. Drugie rozwiązanie jest zdecydowanie bardziej ekologiczne, jednak wymaga regularnego dostępu do prądu. W przypadku dalszych tras konieczna może okazać się zabranie ze sobą dodatkowego powerbanku. Dlatego dla słabo zorganizowanych kolarzy bezpieczniejszym rozwiązaniem będą raczej baterie.
Wszystkie światła, które znajdziesz w kategorii oświetlenia rowerowego, istotnie poprawią Twoją widoczność na drodze. Co więcej, znaczna większość przednich świeci mocniej, niż wymagają tego przepisy. Dlaczego? Lampki rowerowe znacznie zwiększają bezpieczeństwo. Duży strumień światła sprawia, że droga jest bardziej widoczna, nawet w środku ciemnej nocy. Przykładem takiego oświetlenia jest Lezyne Super Drive 1800+.
Jeśli z roweru korzystamy regularnie i często poruszamy się po nieoświetlonych ulicach warto zakupić lampki, które nie tylko czynią nas widocznymi, ale także oświetlają drogę. Nominalna jasność nie powinna schodzić poniżej 300 lumenów. Wybierając konkretny model przedniej latarki, dobrze jest od razu zdecydować się na taką, która ma możliwość wymiany akumulatora wewnętrznego, lub ma wyprowadzenie do podłączenia akumulatora zewnętrznego.
Rowerzyści miejscy i szosowcy powinni dodatkowo sprawdzić, czy producent wspomniał o kształcie emitowanej przez urządzenie wiązki świetlnej. Dobrze, żeby ta ostania miała kształt ściętego na jednym boku graniastosłupa. Odcięcie ma na celu nieoślepianie innych uczestników ruchu. Rowerzyści MTB lubiący jazdę w terenie mogą zaopatrzyć się w wielodiodowe lampy o dużej mocy.