Współpraca kalifornijskiej firmy z Mattem Jonesem – legendarnym brytyjskim freeride’owcem – przyniosła efekt w postaci serii San Quentin. Cechy wspólne rowerów, których nazwa nawiązuje do słynnego więzienia stanowego w hrabstwie Marin, to przede wszystkim sztywny tył i uniwersalna, nieszablonowa geometria. San Quentin łączy cechy modeli, które trudno umieścić na jednej półce, czyli ścieżkowca/XC Nail Trail oraz roweru dirtowego Alcatraz, dobrego do skateparku i slopestyle’owych wyczynów. To czyni z hardtaila wyjątkowy model, doskonały zarówno do dirtowych zabaw w bike parku, jak i czerpania radości ze ścieżek.
San Quentin 1 – rower na mocnych 27,5-calowych kołach
Pierwszy z omawianej linii rower – San Quentin 1 – w tej wersji wsparto na 27,5-calowych kołach, których obręcze wzmocniono podwójnymi ściankami. Sztywna oś z przodu roweru zapobiega wypadnięciu koła. Szerokie opony Vee Tire Co. (2,6”) mają bieżnik, który doda przyczepności na najcięższych trasach. Dodatkową zaletę modelu stanowi widelec o 130 mm skoku, czyli SR Suntour XCM34 – zamortyzuje uderzenia i doda jeździe wygody.
Podwójnie cieniowana rama i ukryte przewody
Użyte w San Quentinie aluminium serii 2 jest wytrzymałe oraz lekkie, w czym pomógł proces podwójnego cieniowania ramy. Wewnętrzne prowadzenie kabli sprawiło z kolei, że estetyka roweru jest na wysokim poziomie, a przewody są zabezpieczone w razie upadków. Niektóre parametry – kąt główki 65° oraz stroma rura podsiodłowa – wskazują wręcz na użycie w enduro, dlatego San Quentin poradzi sobie na zjazdach. Krótki tylny trójkąt to klucz do zwrotności modelu. Warto jeszcze dodać, że rower ma otwory ISCG 05, dlatego można w nim łatwo zainstalować prowadnicę lub napinacz łańcucha.
Solidny osprzęt z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi
Napęd roweru San Quentin 1 należy do prostych, ale przez to solidnych i sprawdzonych. Komponenty microSHIFT 1x9 dobrze współpracują z kasetą SunRace o zakresie 11-46T oraz autorską korbą Marin 32T. Co ważne, przerzutka zawiera sprzęgło, dlatego łańcuch jest dobrze zabezpieczony przed wybijaniem się podczas lądowań czy jazdy na nierównym podłożu. Dzięki hydraulicznym hamulcom tarczowym błyskawicznie wytracisz prędkość nawet w warunkach rzęsistego deszczu.